Het paspoort van Brittany is binnen. - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van familie Veleke - WaarBenJij.nu Het paspoort van Brittany is binnen. - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van familie Veleke - WaarBenJij.nu

Het paspoort van Brittany is binnen.

Blijf op de hoogte en volg familie

20 September 2012 | Verenigde Staten, Miami

Vrijdag 14 september stond voor ons de paspoort-afspraak op het programma. Daarvoor moesten we met alle documenten naar the pasportoffice in Miami. We hadden een afspraak om half twaalf, dus na het ontbijt direct maar op weg met zijn drietjes. Leon bleef lekker bij oma en opa, want hij ging liever zwemmen.
Aangekomen bij het kantoor moesten we eerst door een strenge controle, daarna inchecken en wachten op onze beurt. Hoewel we haast een uur te vroeg waren hebben we niet lang hoeven wachten. De formulieren hadden we al voortijdig ingevuld en na controle en ondertekening van diverse documenten zaten we om een uur of twaalf alweer in de auto. Het paspoort konden wij aankomende dinsdag ophalen.
Zo waren we eerder dan gedacht weer bij het hotel en konden we nog wat plannen voor de rest van de dag. Serissa, Nicola en de kids gingen naar Hollywoodbeach en Hans en ik zijn 's middags naar een groot automuseum gegaan in North Miami.
's Avonds nog lekker ergens gegeten en daarna onder de wol het weekend was aangebroken.

In het weekend hebben we niet zoveel gedaan. Wat shoppen, site seeing, zwemmen, kortom vakantie vieren. Het was het laatste weekend voor Hans en Nicola want maandag zouden ze weer naar huis gaan.

Maandag de 17e september was de laatste dag voor opa en oma in de States. We besloten de dag maar bij het zwembad door te brengen. Rond een uur of twaalf werd het bewolkt en begon het te regenen en onweren. Aangezien het vliegtuig ook 2 uur vertraging had en we nog een hele middag voor de boeg hadden, zijn we toen maar naar een shoppingmall gegaan. Daar nog lekker gegeten en om een uur of 6 terug naar het hotel. Om 7 uur zijn we in de auto gesprongen op weg naar Miami Airport waar we Hans en Nicola voor de vertrekhallen afgezet hebben. Afscheid nemen, zij op weg naar ons koude kikkerland en wij weer terug naar Fort Lauderdale.

Dinsdag werd een drukker dagje dan we aanvankelijk gepland hadden. Aanvankelijk zouden we eigenlijk alleen 's morgens naar the childrens hospital en 's middags het paspoort ophalen. Maar de ACF belde dat de biologische moeder ons nog een keer wilde ontmoeten dus het werd toch nog een vol programma.
Zoals gezegd eerst 's morgens naar het ziekenhuis voor een medische checkup van de kleine meid. Dit is gebruikelijk in amerika voor pasgeboren kinderen. Bij ons heb je daarvoor het consultatiebureau. Alles was prima in orde en de kleine meid was inmiddels meer dan een kilo aangekomen. Daarna weer even terug naar het hotel om wat te eten.
Om een uur of 1 zijn we weer naar Miami gereden, waar we het paspoort op konden halen. Dit was een fluitje van een cent. Even door de beveiliging, 5 minuten in de rij en daar werd het paspoort overhandigd. Er is weer een amerikaan erbij met Veleke als achternaam.
Vanaf Miami zijn we naar de ACF gereden, waar we de laatste formaliteiten af moesten ronden. Nog even wat gekletst en toen op weg naar het strand waar we ons even moesten vermaken totdat Brittany (de birthmother) met haar vriendin in North Miami aankwamen.

We hadden afgesproken om elkaar om half 7 te treffen bij het kantoor van ACF. Voor Brittany en haar vriendin was het toch een kleine 4 uur rijden vanaf Key West. Om half 7 vond onze tweede ontmoeting plaats en daarna zijn we naar Fort Lauderdale gereden om daar met zijn allen lekker te dineren. Onder het genot van een hapje en drankje hebben we er een gezellige avond van gemaakt. Brittany vertelde ons dat ze blij was dat ze ons uitgekozen had en dat deed ons natuurlijk goed. De avond vloog voorbij en om half 11 moesten we het restaurant uit, omdat ze gingen sluiten. Even telefoonnummers en emailadressen uitwisselen en daarna opnieuw afscheid genomen. Ditmaal voor een langere periode.

Nu vakantie vieren en waarschijnlijk nog naar Disney of een van de andere parken.

Later volgt meer.

• 20 September 2012 - 09:05

Vrony:

Gisteren bij Hans en Nicola geweest. Was benieuwd naar hun verhalen.Ze waren heel enthousiast.
    Fijn dat alles zo goed gaat.
    als jullie er weer zijn hoo ik jullie dochter gauw te zien.
    groeten Vrony

• 20 September 2012 - 13:20

Jos En Henderieka Scheenstra:

Hey fam Veleke,

Super dat alles nu ronden dat het allemaal goed gaat.
    Dan kunnen jullie bijna naar huis, om hier met z`n 4 tjes verder te gaan en nieuwe toekomst voor de kleine op te bouwen.
    Tot snel.

Veel liefs, Jos,Henderieka ,Naomi en Milan Scheenstra

• 20 September 2012 - 18:22

André En Wijnanda:

Hallo lieverds,

Het gaat echt allemaal voorspoedig he.
    Hoelang blijven jullie daar nog?
    Wij kunnen haast niet wachten om jullie dochter
    in levende lijve te ontmoeten.'
    Geniet er nog maar even van, zo met z'n vieren.

• 23 September 2012 - 21:11

Marjan:

Haaiiiii, super dat alles zo goed gaat en ook snel....
    Nu een spannende reis terug maken naar ons koude kikkerland.....ben zo benieuwd naar de kleine meid!!!! maar jullie willen vast ook wel ff rust hebben,want het is daar ook veel gebeurt...
    Goeie reis terug, en bel je van de week

xxx